سیاسی خبر فوری

اخبار فوری و لحظه ای از 60 منبع معتبر ایران و جهان

سیاسی خبر فوری

اخبار فوری و لحظه ای از 60 منبع معتبر ایران و جهان

اخبار فوری و لحظه ای از 60 منبع معتبر ایران و جهان

در این وبلاگ اخبار لحظه ای را از 60 منبع معتبر دریافت نمایید

طبقه بندی موضوعی

صلاحیت چه کسانی احراز نمی‎شود؟

چهارشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۶، ۰۳:۱۰ ب.ظ

بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست‎جمهوری از سوی شورای نگهبان آغاز شده و در این بین هستند افرادی که امکان تایید صلاحیت آنها وجود ندارد.

به گزارش خبر فوری، موضوع بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست‎جمهوری همواره از جمله مسائلی است که فضای سیاسی کشور وعموم مردم را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد از این رو شورای نگهبان همواره  درصدد است با اتخاذ یک رویه و شیوه مناسب که گاها البته با نقد ردصلاحیت شدگان روبه رو می‎شود سعی می‎کند از این مقطع مهم عبور کند.

در جریان انتخابات ریاست‎جمهوری همواره شاهد هستیم که برخی چهره‎ها و نامزدهای انتخاباتی به دفعات در جریان انتخابات ثبت‎نام کرده و صلاحیت آنها نیز از سوی شورای نگهبان رد می‎شود ولی بازهم کوتاه نیامده و در جریان انتخابات ثبت‎نام می‎کنند تا حضور خود را اعلام کنند و شورای نگهبان دوباره پرونده آنها را مورد بررسی قرار دهد تا شاید شانس به آنها رو نشان دهد زیرا طبق قانون و به گفته عباسعلی کدخدایی پرونده تمامی نامزدهای انتخابات ریاست‎جمهوری در هر دوره به صورت مجزا بررسی می‎شود حتی اگر آن فرد در اداور قبل از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت نشود.

در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‎جمهوری بازهم شاهد بودیم که بسیاری از افراد اعم از چهره سیاسی و غیرسیاسی در انتخابات ثبت‎نام کردند و اقبال از انتخابات ریاست‎جمهوری رقم 1600 نفر را نیز رد کرد روندی انتقاد دبیر شورای نگهبان، مراجع تقلید و حتی رئیس مجلس را به دنبال داشت ولی چاره‎ای در مقطع فعلی به دلیل وجود معایب در قانون وجود ندارد.

در شرایط فعلی باید پیش‎بینی کرد که برخی از از نامزدهای ثبت‎نام کننده در انتخابات ریاست‎جمهوری باید به روشنی بدانند که تایید صلاحیت آنها در مقطع فعلی و با توجه به دلایل روشنی که وجود دارد امکانپذیر نیست از این رو سعی داریم در این گزارش کوتاه نسبت به حضور برخی از افراد که امکان رد صلاحیتشان از سوی شورای نگهبان وجود دارد نگاهی اجمالی داشته باشیم.

*قاسم شعله سعدی

وی از جمله افرادی است که در چند دوره انتخابات ریاست‎جمهوری ثبت‎نام کرده است ولی به دلایلی همچون داشتن سابقه کیفری و حضور در اغتشاشات سال 1388 تایید صلاحیت وی در این دوره از انتخابات نیز امری بعید به نظر می‏رسد.

شعله‌سعدی از جمله افرادی است که بارها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران مواضع غیرمنصفانه اتخاذ کرده است که هیچ گونه پایه درستی نداشته است.

*مهدی خزعلی .....


ادامه خبر

  • ادمین ..

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی