سیاسی خبر فوری

اخبار فوری و لحظه ای از 60 منبع معتبر ایران و جهان

سیاسی خبر فوری

اخبار فوری و لحظه ای از 60 منبع معتبر ایران و جهان

اخبار فوری و لحظه ای از 60 منبع معتبر ایران و جهان

در این وبلاگ اخبار لحظه ای را از 60 منبع معتبر دریافت نمایید

طبقه بندی موضوعی

۱۸۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

عضومجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتصاب ناطق به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام صحت ندارد.

 

محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با خبرنگارسیاسی سایت خبرفوری درباره خبر انتصاب حجت‏‌الاسلام ناطق‎نوری به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: این خبر صحت ندارد و آنچه در فضای مجازی و رسانه‏‌ها در این راستا منتشر شده است کذب است.

وی درباره زمان تعیین اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مقام معظم رهبری به عنوان تصمیم‎گیرنده اصلی باید در راستای معرفی اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام نظر کنند از این رو باید منتظر تصمیم ایشان باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اما باتوجه به اینکه دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام به پایان رسیده است به احتمال زیاد باید در خرداد ماه پیش رو منتظرمعرفی اعضا جدید مجمع تشخیص  از سوی رهبری باشیم.

وی تاکید کرد:...

ادامه مطلب

  • ادمین ..

عزت اله ضرغامی در تویتر خود نوشت: آقای روحانی با کسب اکثریت آرا برای با ردوم رئیس جمهور قانونی ایران شد .
این پیروزی را به ایشان تبریک می گویم و برایشان آرزوی موفقیت دارم .

  • ادمین ..

رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی به حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی انتخاب ایشان به عنوان رییس جمهور ایران را تبریک گفت.

خبرفوری/

 


 متن پیام رییس مجلس شورای اسلامی به این شرح است: 

حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی (دام عزه)

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم و رحمه الله

با سپاس و خاکساری به پیشگاه ایزد متعال و ستایش ملتی متحد و هوشیار و تبریک به آنان که با حضور شورانگیز خود در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، عزت ملی کشور را تأمین نمودند، انتخاب مجدد جناب عالی را در این رخداد باشکوه تبریک عرض می‌کنم.

در شرایطی که صحنه بین‌المللی بیش از هر زمان دچار بی‌سامانی است و اوضاع منطقه‌ای از آشفتگی و سردرگمی امنیتی رنج می برد حضور غیرتمندانه و سخاوتمندانه ملت بزرگ ایران، حکایت از هوشمندی ستایش برانگیزی دارد که قطعاً نقش محوری در استواری امنیت پایدار ایران عزیز داشته و پشتوانه‌ قوی برای دولت آینده در حل مشکلات اقتصادی کشور دارد.

این موفقیت غرورآفرین ملت عزیز میسر نمی‌گشت جز...


ادامه مطلب

  • ادمین ..

حضور میلیونی ایرانی‌ها پای صندوق‌های رای حماسه‌ای تازه آفرید، این حماسه فقط مربوط به پایتخت نشینان نبود و شامل حال تمام ایرانیان شد. در ادامه جدولی مربوط به میزان مشارکت مردم شهرهای مختلف در انتخابات را مشاهده می‌کنید....


مشاهده جدول

  • ادمین ..

عضو مجمع روحانیون مبارز با اعتقاد بر اینکه رئیسی از امروز دیگر یک مدیر میانی نیست بلکه یکی از شخصیت های ملی با قریب به ۱۶ میلیون رای است، افزود: او می تواند این اقلیت را مدیریت کند.

آخرین خبر/

 

حجت الاسلام محمدعلی ابطحی در نامه‌ای به حجت الاسلام ابراهیم رئیسی نامزد مورد حمایت جمنا در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، از او به دلیل تلاش سنگین در این ایام تشکر کرد و به او و همراهانش خسته نباشید گفت و افزود: کسی نمی تواند نقش شما و همراهان و علاقمندانتان را در خلق این حماسه ملی انکار کند.


او رئیسی را محور جریان قدرتمند اصولگرایی خواند چرا که تقریبا همه جبهه اصولگرایی از افراطی ترین شاخه های آن تا معتدل ترین شان در حمایت از او به میدان آمده بود و نوشت: رهبری معظم انقلاب سالها پیش از دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب به عنوان دو بال مدیریتی کشور یاد کردند. اخیرا نیز بارها فرمودند مساله ایشان اصلاح طلبی و اصولگرایی نیست. در جریان اصلاح طلبی انسجام نسبی وجود دارد که یکی از برکات آن تصحیح روشهای پیشین و مهار تند روی ها بوده است. اما در جریان اصولگرایی که بال دیگر سیاسی موجود در جامعه ایرانی است و کسی نمی تواند آن را انکار کند، بعد از آن که آقای احمدی نژاد به عنوان منتخب آنان به جامعه معرفی شد و بعد در در طول ریاست شان و به خصوص در دوره دوم تبدیل به مخالف آشکار اصولگرایی شد، تشتت فراوانی ایجاد شد. بعضی شاخه های ان تحت تاثیر فرهنگی که از زمان آقای احمدی نژاد به وجود آمد، بسیار تند و افراطی شدند.در میان معتدلان هم چند دستگی به وجود آمد. و در نتیجه یک جریان سیاسی بیشتر به جای حضور در میدان های سیاسی متکی به مراکز قدرت شد که بیشتر به دوپینگ اصولگرایان می شد آن را تشبیه کرد. این دوپینگ از یک سو در مواردی مثل انتخابات پاسخ نمی داد و از سوی دیگر فاصله آنها را با بدنه جامعه زیاد تر می کرد . انان در کارایی سیاسی کمرنگ شدند.

او خطاب به رئیسی ادامه داده است:
...


ادامه مطلب

  • ادمین ..

فارس/

 

بیانیه حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی درباره انتخابات ۹۶ به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم
اللّهُمَ صَلِّ عَلی علی بن مُوسَی الِّرِضا المَرُتَضی بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ

ملت عزیز و بزرگوار ایران!
خداوند متعال را سپاسگزارم که حضور باشکوه شما مردم فهیم در انتخابات ریاست جمهوری، عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیش از پیش نمایان ساخت و چشم جهانیان را خیره کرد.

نقش بی بدیل رهبر معظم انقلاب در شکل گیری این حماسه با عظمت بر کسی پوشیده نیست. امنیت و استقلال و پیشرفت کشور، همواره مرهون هدایت های داهیانه ایشان بوده و اینجانب به عنوان سرباز این نظام و خادم ملت شریف ایران، وظیفه خود می دانم از مراجع عظام تقلید و علماء اعلام، طلاب و دانشجویان، کارگران و کشاورزان، بازاریان و خانواده معزز شهدا و ایثارگران و تمامی گروه ها و تشکل ها و همه زنان و مردان سلحشور ایران اسلامی تشکر نمایم.

همچنین از مردم عزیزی که با محبت خویش به اینجانب اعتماد نموده و در سفرهای مختلف به استان های کشور، جلوه های ماندگار و فراموش نشدنی از عزم انقلابی و انسجام اجتماعی خلق نمودند، صمیمانه تقدیر نمایم. بی تردید پیروز اول این انتخابات ملت شریف ایران می باشند که حماسه ای بزرگ خلق نمودند.

دستاورد مهم این انتخابات، سیاست ورزی اخلاق مدار، تکلیف محوری و طرح گفتمان «توجه به محرومان» و «مبارزه با فساد و تبعیض» بود که فراتر از جناح بندی های رایج سیاسی، به مطالبه عمومی مردم تبدیل شد و به تدریج مورد اذعان و تعهد دیگر نامزدهای انتخاباتی نیز قرار گرفت.

رأی قریب به ۱۶ میلیون ایرانیِ خواهان تغییر،...

ادامه مطلب

  • ادمین ..

نظر به پرسش های زیاد هواداران روحانی در خصوص جشن های پیروزی و زمان و مکان آنها به اطلاع می رساند با توجه به اینکه مطابق قانون هر گونه جشن پیروزی باید در فضای محصور و البته با کسب مجوز قانونی برگزار شود، اطلاعات مربوط به این جشن ها به زودی از طریق رسانه رسمی ستاد دکتر حسن روحانی به اطلاع عموم مردم و هواداران خواهد رسید

  • ادمین ..

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ملت عزیز ایران
جشن حماسی انتخابات دیروز،‌ بار دیگر گوهر درخشانِ عزم و اراده‌ی ملی را در برابر چشم جهانیان به جلوه آورد. مشارکت گسترده و پرشور شما، و هجوم مشتاقانه به مراکز رأی‌گیری، و تشکیل صفهای طولانی برای رسیدن به صندوق‌های رأی در همه جای کشور، و از همه‌ی قشرهای اجتماعی، نشانه‌ئی آشکار از استحکام پایه‌های مردم‌سالاری اسلامی و دلبستگی همگانی به این موهبت بزرگ پروردگار بود و ایران و ایرانی را در آزمونِ میدان‌عمل، سرافراز و روسفید کرد. دیروز با این حضور متراکم و افکندن بیش از چهل میلیون برگه‌ی رأی در صندوقها، نصاب تازه‌ئی در انتخابات ریاست جمهوری پدید آمد و پیشرفت روزافزون ملت ایران را در عرصه‌ی حضور و بروز قدرتمندانه نشان داد. ایران اسلامی بار دیگر بدخواهان و کین‌ورزان و حسودان را عقب نشانید و دل دوستان و تحسین‌کنندگان خود را لبریز از شادی و افتخار کرد. پیروز انتخابات دیروز، شما مردم ایرانید و نظام جمهوری اسلامی است که به رغم توطئه و تلاش دشمنان، توانسته است اعتماد این ملت بزرگ را به طور فزاینده جلب کند و در هر دوره درخشش تازه‌ئی نشان دهد. آزمون برجسته‌ی دیروز تنها مشارکت گسترده نبود، آرامش و متانت و نجابت شرکت کنندگان که امنیت انتخابات را تضمین کرد، نیز بخش مهمی از این آزمون خیره‌کننده بود. همه‌ی قشرها، همه‌ی سلیقه‌ها، همه‌ی گرایشهای سیاسی در کنار هم به صحنه آمدند و دوشادوش یکدیگر به نظام جمهوری اسلامی رأی دادند.
اینجانب با خشوع در برابر خدای بزرگ، جبهه‌ی سپاس بر خاک میسایم، و لطف و رحمت و پاداش شایسته برای ملت ایران مسئلت می‌نمایم و به پیشگاه حضرت بقیة‌الله الاعظم ارواحنا فداه عرض سلام و اخلاص میکنم و نکاتی چند را متذکر می‌شوم:...

ادامه مطلب

  • ادمین ..

به گزارش خبر فوری / وزیر کشور عبد الرضا رحمان فضلی با حضور درپشت تریبون مستقر ستاد انتخابات کشور نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.


وزیر کشور با اشاره به اینکه تعداد آرای اخذ شده 41میلیون و 220 هزار 131 نفر است،گفت: در این بین آقای روحانی با23 میلیون و549 هزار و 616 رای (57درصد آرا) نفر اول،آقای رییسی با15 میلیون و 786 هزار و449 رای(38.5 درصد آرا) دوم و آقای میرسلیم با 478هزار 215 رای نفر سوم و آقای هاشمی طبا با 215هزار و 450 رای نفر چهارم شد.
عبدالرضارحمانی فضلی، افزود: این اعداد مربوط به آخرین نتایج می شودکه نتیجه شمارش 99.7 درصد آرای شعبات است.
او یادآور شد:خدا را شکر امروز خیلی خوشحالیم و خدا را شکر می کنیم و سر تعظیم برآستان جانان می سپاریم به خاطر نعمت مردم انقلابی و خوب .
وزیر کشور بیان داشت: هزاران بار....

ادامه مطلب

  • ادمین ..

حسن روحانی برای دومین دوره پیاپی توانست از مردم ایران رای اعتماد بگیرد اما این بار با آرایی بیش از چهار سال گذشته.

 به گزارش خبرفوری، روحانی در سال 92 با رای ناپلئونی راهی ساختمان پاستور شد اما ظاهرا پس از چهار سال اعتماد عمومی به او افزایش یافته است. رای پیشین او 18میلیون 613هزار و 329 عدد بود و حالا رای او به 23میلیون و 549 هزار و 616  تعداد رسیده است.

  • ادمین ..